شماره گذاری آمبولانس

شماره گذاری آمبولانس

 شماره گذاری آمبولانس با سایر خودروها کمی متفاوت است. این تفاوت به این دلیل است که در اختیار داشتن مالکیت آمبولانس خود نیاز به مجوز دارد و هر شخص حقیقی یا حقوقی که تصمیم به خرید آمبولانس دارد می بایست مجوزهای لازم را از دانشگاه علوم پزشکی و یا اورژانس شهر محل فعالیت امبولانس اخذ نماید.
پس از خرید آمبولانس جهت شماره گذاری آن نیاز به ۴ مجوز اصلی می باشد:


۱) گواهی استاندارد آمبولانس با ذکر شماره شاسی (اخذ این گواهی به عهده تولید کننده آمبولانس می باشد.)
این گواهی توسط سازمان استاندارد و براساس پروانه استاندارد واحد تولید آمبولانس برای هر شاسی به صورت مجزا صادر می گردد. هر امبولانس پس از تولید و تجهیز به صورت یک به یک توسط کارشناسان سازمان استاندارد مورد بازرسی قرار می گیرد و در صورت عدم مغایرت با موازین است استاندارد ۴۳۷۴ گواهی انطباق برای ان صادر می گردد.

۲) مجوز دفتر نیرومحرکه وزارت صنعت (اخذ این نامه به عهده تولید کننده آمبولانس می باشد.)
این محوز پس از کنترل مدارک استانداردی خودرو  و همچنین تاییدیه های محیط زیست و ... توسط دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت صادر می گردد.

۳) مجوز شماره گذاری (اخذ این مجوز به عهده تولید کننده آمبولانس می باشد.)
پلیس راهور ناجا پس از کنترل کلیه مدارک استانداردی هر آمبولانس و همچنین مجوزهای شرکت کاربری سازی آمبولانس و همچنین در صورت نیاز بازدید از خودرو اقدام به صدور دستور العمل شماره گذاری می نماید. 

پس از اخذ این سه مجوز توسط شرکت کاربری ساز (تولید کننده آمبولانس) نوبت به مجوز چهارم جهت شماره گذاری می رسد. 


۴) مجوز چهارم توسط خریدار آمبولانس اخذ می گردد. در این مرحله دانشگاه علوم پزشکی یا اورژانس محل فعالیت آمبولانس پس از کنترل مدارک استاندارد آمبولانس، اسناد آمبولانس و صلاحیت خریدار  مبنی بر در اختیار داشتن آمبولانس اقدام به صدور کارت معاینه طبی جهت شماره گذاری می نماید. 
کلیه تجهیزات پزشکی و لیست اقلام دارویی مجددا مورد کنترل کارشناسان قرار می گیرد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر روی لینک های زیر کلیک نمایید.
فرآیند شماره گذاری
کارت معاینه طبی آمبولانس های تیپ A

کارت معاینه طبی آمبولانس های تیپ B

خریدار با در اختیار داشتن این ۴ مجوز جهت شماره گذاری آمبولانس به یکی از مراکز شماره گذاری سراسر کشور مراجعه می نماید و پس از پرداخت هزینه های مربوطه پلاک خود را اخذ می نماید.